נתניהו ומיי נפגשים: "מחויבים לשלום"

איתי גדסי No Comments on נתניהו ומיי נפגשים: "מחויבים לשלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם ראש ממשלת אנגליה תרזה מיי: "מאה שנה אחרי בלפור, הפלסטינים צריכים סוף סוף להשלים עם בית לאומי יהודי ועם מדינה יהודית"

נתניהו צילום: לע"מ
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם ראש ממשלת אנגליה, ת'רזה מיי. בפתח פגישתם אמר ראש הממשלה: "תודה ראש הממשלה מיי על קבלת הפנים ועל שהזמנת אותי לציין בגאווה אירוע היסטורי גדול. אירוע גדול בהיסטוריה היהודית, בהיסטוריה הבריטית ובהיסטוריה העולמית. לפני מאה שנים, הצהרת בלפור סייעה לסלול את הדרך להקמתה מחדש של מדינה עצמאית לעם היהודי בארץ אבותינו".

כעבור מאה שנה, שתי הדמוקרטיות שלנו, ישראל ובריטניה, הן שותפות ובנות ברית חזקות. אנו משתפים פעולה באדיקות בנושא מודיעין, אנו משתפים פעולה באדיקות במאבק בטרור, ובאמצעות שיתוף הפעולה הזה, הצלנו חיים של אינספור בני אדם, חייהם של בריטים וישראלים כאחד. אנו משתפים פעולה בביטחון סייבר, בטכנולוגיה, בעסקים, ביוזמה. אנו חולקים את ערכי החירות, הדמוקרטיה והשלום".

"ישראל מחויבת לשלום. אני מחויב לשלום. מאה שנה אחרי בלפור, הפלסטינים צריכים סוף סוף להשלים עם בית לאומי יהודי ועם מדינה יהודית. וכאשר הם יעשו זאת, הדרך לשלום תהיה קרובה הרבה יותר, ולדעתי, השלום יהיה בר השגה. אולם ישנם דברים גדולים שמתחוללים במזרח התיכון כיוון שמדינות ערביות רבות רואות כעת את ישראל לא כאויב אלא כבת ברית חיונית במאבק נגד האסלאם הקיצוני".

"האיום שכולנו רואים הוא עלייתה של איראן שנחושה לא רק להשיג הגמוניה אזורית, אלא לפתח נשק גרעיני. היעד שהצבתי לעצמי הוא לא לשמר את העסקה או לבטל את העסקה, אלא לשפר את העסקה ולתקן את הכשלים שבה, ואני חושב שאלה שרוצים לשמר את העסקה צריכים לשתף פעולה בתיקון כשליה. יש לי כמה רעיונות קונקרטיים שאני מצפה לדון בהם איתך, ואני רוצה שוב להודות לך על עמדתך הנחרצת נגד אנטישמיות, על עמדתך הנחרצת לצד האמת ההיסטורית ועל ידידותך. תודה לך, ראש הממשלה".



0 תגובות